Einbau Brembo grooved disks
Einbau Brembo grooved disks
Moin....
Aufm Treffen haben ja einige darüber diskutiert, wie rum die Scheiben richtig montiert sein müssen....
So wie auf dem Bild zu sehen...in Drehrichtung mit den Nuten nach vorne auslaufend....ODER in Drehrichtung mit den Nuten nach hinten auslaufend
@Tekk....@Demio und ich haben mal ein paar Info's zusammen getragen
und das hier ist des Rätsels Lösung.....
Aufm Treffen haben ja einige darüber diskutiert, wie rum die Scheiben richtig montiert sein müssen....
So wie auf dem Bild zu sehen...in Drehrichtung mit den Nuten nach vorne auslaufend....ODER in Drehrichtung mit den Nuten nach hinten auslaufend
@Tekk....@Demio und ich haben mal ein paar Info's zusammen getragen
und das hier ist des Rätsels Lösung.....
Fazit: So wie's auf'm Bild zu sehen ist, ist's richtigWhich direction should the discs rotate?
It is a popular misconception that the slots or drillings in a disc determine the direction of rotation. In truth, for an internally vented disc, the geometry of the vanes dictates the direction of rotation. There are three vane types in use:
Straight
Pillar vane (comprised of many small posts)
Curved vane
The first two vane types are non-directional, and can be used on either side of the vehicle. The curved vane disc, however, is directional. A curved vane disc must be installed with the vanes running back from the inside to outside diameters in the direction of rotation. Orienting the disc in the manner creates a centrifugal pump. The rotation of the disc causes air to be pumped from the center of the disc, through the vanes, and out through the outside diameter of the disc. This greatly enhances the disc's ability to dissipate heat.
Additionally, all of Brembo's slotted discs are directional as well, regardless of the vane geometry. The discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first.
Jep, schon paar andere Infos in die Richtung gefunden!
zb.:
http://www.precisionbrakescompany.com/brembo_faq.asp
zb.:
http://www.precisionbrakescompany.com/brembo_faq.asp
"Die Tränen der Ergriffenheit müssen waagrecht zum Ohr hin abfließen" (Walter Röhrl)
Zu Verkaufen:
Hinterachse Pulverbeschichtet mit Nismo Gummis, Turbo Ansaugflansch 80mm, Tachoringe, usw..
Cu PaladinIV
Zu Verkaufen:
Hinterachse Pulverbeschichtet mit Nismo Gummis, Turbo Ansaugflansch 80mm, Tachoringe, usw..
Cu PaladinIV
Das hab ich vorgestern auch schon im mirc gesagt... :zzz:
Nissan 200SX S14a
HKS GT2540R, HKS adj. Actuator, HKS Type S intercooler, HKS Extension-Kit, HKS Cams, HMS turboback Zorst, Apexi Intake, Z32 AFM, Nismo Injectors, SARD Fuel Pressure Regulator, Walbro Fuel Pump, Blitz BOV, Greddy Gauge, Cusco Front Strut Bar Brace, Mocal Oil Cooler, Nismo Thermostat
HKS GT2540R, HKS adj. Actuator, HKS Type S intercooler, HKS Extension-Kit, HKS Cams, HMS turboback Zorst, Apexi Intake, Z32 AFM, Nismo Injectors, SARD Fuel Pressure Regulator, Walbro Fuel Pump, Blitz BOV, Greddy Gauge, Cusco Front Strut Bar Brace, Mocal Oil Cooler, Nismo Thermostat